A Demeter Pálinka Manufaktúra idén ezüst és bronzérmekkel tért haza a IV. Pálinka, Gyümölcs- és Borpárlat Világkupáról! Külön értéke volt a rendezvénynek, hogy Demeter Balázst a Magyar Pálinka Lovagrend tagjává ütötték.
2015 április 17-18-19-én volt Gyulán, a Magyar Pálinka Fővárosában a IV. Pálinka Világ Kupa, Gyula-Budapest. A 21 tagú zsűri 511 mintát bírált 6 országból, köztük Örményországból, Romániából, Szerbiából, Abháziából, Szlovákiából és nem utolsó sorban Magyarországról. A verseny célja többek között a pálinka hírnevének erősítése volt, illetve a pálinka hazai és nemzetközi megmérettetése a gyümölcspárlatok között.
Bírálati szempontok
Az értékelés 20 pontos bírálat alapján történt, mely az alábbiakból állt össze:
Tisztaság: 5 pont
Aroma karakter: 5 pont
Szájérzet: 5 pont
Utóérzet, harmónia: 5 pont
Pálinka verseny éremhatárok
Arany 18.0 – 20.0 pont között
Ezüst 16.0 – 17.0 pont
Bronz 14.0 – 15.0 pont
Pálinka Világ Kupa érmek
A Demeter Pálinka manufaktúra az alábbi érmeket gyűjtötte be a IV. Pálinka, Gyümölcs- és Borpárlat Világkupán!
- Leskováci birsalma – ezüst
- Gönci magyar kajszi – bronz
- Babygold őszibarack – bronz
Magyar Pálinka Lovagrend
A Magyar Pálinka Lovagrend fő célkitűzése, hogy a Magyarországon közfogyasztás céljából termelt minőségi pálinkákat megismertesse a világgal. Ennek során rendezvények szervezésével, támogatásával kíván hozzájárulni a pálinka előállítás(hoz), a magyarországi idegenforgalom fejlesztéséhez. Népszerűsíti hazánk gasztronómiáját, öregbíti a magyar pálinka előállítás, forgalmazás, vendéglátás hírnevét, valamint a mérsékelt és kultúrált italfogyasztást, s ennek megfelelően a minőségi italfogyasztás irányába befolyásolja a fogyasztói szokásokat. Az Egyesület és tagjai az ország ezer éves hagyományait kívánják megismertetni a mai kor emberével, s ez által méltó helyre emelni a magyarországi pálinkát.
Hiszünk benne, hogy Demeter Balázs és a Demeter Pálinka Manufaktúra is öregbíti a pálinka, a pálinkát előállító vállalkozások jó hírét, ápolja a pálinka történelmi hagyományait, és növeli a pálinka, mint életérzés népszerűségét.